... o dobrom a zlom škriatkovi

26.11.2011 11:42

       …dnes ráno som sa zobudil a pozriem okolo seba  , bordel a neporiadok .Potom som si spomenul že večer som zaspával z myšlienkou , že zajtra poupratujem byt . VäčščInou si udržujem čistotu a poriadok ale niekedy proste  sa mi nechce a nakopí sa to , veď viete , pohodené tričká ,  mikiny a tak …ležal som vposteli apozeral okolo seba …rozmýšľam , třeba to uprať , ale niečo ako keby mi šepkalo – ,, neskôr ,však je sobota , máš čas a nie toho tak veľa , užívaj si  pohodu a ranné leňošenie ,, . Ako sa tak pozerám ,spomenul som si na  poviedku čo mi raz rozprával jeden múdry člověk  … bola to poviedka o dobrom a zlom škriatkovi  ktorí  panujú  v každom z nás bez ohľadu  na to, či si mi to vôbec uvedomujeme alebo nie  , či v to veríme alebo neveríme  naše ,, ja ,, týchto dvoch škriatkov udomácňuje

     Určite  každý z nás raz stretol okúzľujúcu osobu  , ktorá ho zaujala na prvý pohľad  a s ktorou by si vedel predstaviť prežiť zostávajúce roky svojho života , tešiť sa z jej blízkosti .Nezáleží na druhu pohlavia , sexualite  bohatstve a iných podobných vlastnostiach .

Skúste sa vžiť do kože muža . Popíjajúc v bare rannú kávu  a tešiac sa z nadchádzajúcého nádherného dňa  . Zrazu  vošla do miestnosti  , majestátne ako   exotická princezná  .Bola krásna , vyžarovala energiu a niečo  čo ju odlišovalo od iných žien , bola jedinečná  a začal rozmýšľať jako ju zaujať a získať si jej priazeň .

   Tu ale na scénku vstupujú naší dvaja škriatkovia a začína sa dilema

…prvý  mu oduševnene  a s ndšením začína radiť  - predsa pozvi ju na kávu , prisadni si ku jej stolu , získaj si ju svojím humorom a šarmom ,ukáž svoje sebavedomie , podmaň si ju a buď k nej dobrý a máš  vyhrané na celej čiare

… nato , ale hneď prichádza kontra od zlého škriatka , nechaj  to tak anevšímaj si ju , nie j pre teba , je z iného  cesta , na ňu predsa nemáš   , tá potřebuje iný kaliber , nevieš ani tancovať  , takú krásavicu si nezaslúžiš  nebude ťa chcieť 

 

    Hoci tento diálóg škriatkov prebieha bleskove a ona nemusí ani tušiť aký  boj sa v tebe odohráva   , ty sa musíš rozhodnnúť pre jednu  varint , tvojích dvoch škriatkov   . Při prvej varinte , dobrého škriatka nemusíš byť úspešný , ale stále je tu päťdesiať percentná šanca úspechu a ak zlyháš aspoň na útechu si môžeš povedať  ,, aspoň som to vyskúšal  . Po tejto skúsenosti si budeš ceniť o to viac sám seba , budeš si môcť povedať ,, nič to , príde iná ,nič sa nestalo , svet ide ďalej ,, 

Ak sa tipodarí zaujať  ju a získať si jej pozornosť , budeš mať vydláždenú cetu ku šťastiu . Môžeš pevným krokom vykročiť a začať stavať na pevných základoch , tvoje sebavedomie  začne bleskove stúpať  . Uvedomíš si silu svojho ja a budeš ďakovať svojmu dobrému škriatkovi za podporu a povzbudenie 

V opačnom prípade teda  ak poslúchneš svojho zlého škriatka  .  Nič neurobíš , len tak budeš tam seďeť a čumeť do blba  , ona sa ti pravdepodobne neprihovorí ,b a možno si ťa ani nevšimne . Dá si raňajky , vypije si kávu a odíde preč  . Zrazu sa ti miestnosť bude zdať tmavá , všetko čaro rána vyprchá . Začneš byť nervózny .  Všetko ti odrazu začne vadiť  , z ničoho nič začneš nadávať . Povieš si ,, keby som bol aspoň skúsil , možno by bolo všetko ináč ,, Uvedomíš si svoju chybu , budeš sa nnávidieť , seb avedomie ti ešte viac klesne , budeš sa vvhýbať iným vsťahom , lebo hneď budeš vydieť vo všetkom iba neúpech . A zatiaľ čo ty sa hneváš sám na seba , cítiš ako sa ti zlý škriatok škodoradostne smeje.